نُد آکادمی > آموزش شبکه > امنیت شبکه | راهی مهم برای مقابله با حملات سایبری
امنیت شبکه

امنیت شبکه | راهی مهم برای مقابله با حملات سایبری

1403-06-05

تحول دیجیتال جهان ما را متحول کرده. شیوه زندگی، کار، سرگرمی و یادگیری ما همگی تغییر کرده‌اند. هر سازمانی که می‌خواهد خدمات مورد نیاز مشتریان و کارکنان را ارائه دهد، باید از شبکه خود محافظت کند. امنیت شبکه همچنین به ما کمک می‌کند تا از اطلاعات شخصی مان حفاظت کنیم و در نهایت از اعتبار ما محافظت می‌کند.

امنیت شبکه شامل چه چیزی میشود؟

امنیت شبکه به فناوری‌ها، سیاست‌ها، افراد و رویه‌هایی گفته می‌شود که از هر گونه زیرساخت ارتباطی در برابر حملات سایبری، دسترسی غیرمجاز و از دست دادن داده‌ها دفاع می‌کنند.

علاوه بر خود شبکه، امنیت شبکه نیز ترافیک و دارایی‌های قابل دسترسی شبکه را در هر دو لبه شبکه و داخل محیط شبکه محافظت می‌کند.

<yoastmark class=

امنیت شبکه چگونه کار می کند؟

امنیت شامل چندین لایه دفاعی در لبه و داخل شبکه است. هر لایه  سیاست‌ها و کنترل‌های بخصوص خود را دارد.

سرعت تکنولوژی مسیر را برای بهبود کسب‌وکار، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری هموار کرده است. این امر همچنین به گسترش حمله به لبه‌های در حال رشد شبکه منجر شده است. از شبکه‌های محلی (LAN: Local area  network )  و شبکه‌های گسترده (WAN: Wide area network ) تا اینترنت اشیاء (IoT: Internet of Things) و رایانش ابری، هر پیاده‌سازی جدید به آسیب‌پذیری بالقوه دیگری تبدیل می‌شود.

بدتر از آن، مجرمان سایبری که به شدت حرفه ای شدند، مهارت های زیادی برای استفاده از آسیب پذیری شبکه دارند. بدافزارها، حملات محروم سازی از سرویس (DDoS: Distributed Denial of Service ) و تهدیدات دیگر، شبکه ها را به چالش می‌کشند تا خود را تقویت کنند.

تفاوت بین امنیت سایبری و امنیت شبکه

امنیت سایبری مجموعه‌ای گسترده از استانداردها، شیوه‌ها، سیاست‌ها و رویه‌ها است که سازمان‌ها برای محافظت از سیستم‌ها و اطلاعات دیجیتال خود در برابر حملات سایبری و دسترسی غیرمجاز استفاده می‌کنند. هدف آن تنها دفاع از شبکه نیست، بلکه همچنین محافظت از برنامه‌ها، داده‌ها، دستگاه‌ها، کاربران و سایر دارایی‌های حیاتی است.

 در واقع، اگر امنیت سایبری را به عنوان یک رشته وسیع که شامل مجموعه‌ای از تدابیر و تهدیدات مختلف است تصور کنید، امنیت شبکه را می‌توان به عنوان یک زیرمجموعه در نظر گرفت که به طور خاص بر حفاظت از زیرساخت‌های ارتباطی تمرکز دارد.

درک مفهوم کلیدی امنیت و همچنین تفاوتش با امنیت سایبری می تواند به تصمیم گیری های آگاهانه تر و مدیریت بهتر کمک کند.

دوره امنیت شبکه، شما را با مفاهیم و تکنیک‌های کلیدی برای حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری آشنا می کند. هدف این دوره این است که شما را با ابزارها، بهترین شیوه‌ها و روش‌های پیاده‌سازی امنیت در شبکه‌ها آشنا کند و به شما مهارت‌های لازم برای شناسایی و مدیریت تهدیدات شبکه‌ای را ارائه دهد.

هوش مصنوعی 

مخربان با استفاده از تکنولوژی‌ هوش مصنوعی مانند (GPT: Generative Pretraining Transformer ) برای ایجاد حملات و تهدیدات جدید و پیچیده‌تر به خوبی استفاده می کنند. تیم‌های امنیتی نیز باید از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی برای مقابله با این تهدیدات استفاده کنند. استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی تهدیدات یکی از مهم‌ترین کاربردها است، زیرا می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا با تهدیدات نوظهور همگام باقی بمانند.

"

سوالات متداول

امنیت شبکه چیست؟

به فناوری‌ها، سیاست‌ها، افراد و رویه‌هایی گفته می‌شود که از هر گونه زیرساخت ارتباطی در برابر حملات سایبری، دسترسی غیرمجاز و از دست دادن داده‌ها دفاع می‌کنند.

امنیت شبکه چگونه کار می کند؟

امنیت شامل چندین لایه دفاعی در لبه و داخل شبکه است. هر لایه امنیت سیاست‌ها و کنترل‌های بخصوص خود را دارد. کاربران مجاز به منابع شبکه دسترسی پیدا می‌کنند، اما مخربان از انجام حملات و تهدیدات مسدود می‌شوند.

اگر امنیت سایبری را به عنوان یک رشته وسیع که شامل مجموعه‌ای از تدابیر و تهدیدات مختلف است تصور کنید، امنیت را می‌توان به عنوان یک زیرمجموعه در نظر گرفت که به طور خاص بر حفاظت از زیرساخت‌های ارتباطی تمرکز دارد.

آخرین اخبار
نصب و راه اندازی شبکه

دیگر برای نصب و راه اندازی شبکه خود

voip

تحول کسب و کار شما با voip

شبکه‌های کامپیوتری

همه چیز درباره شبکه‌های کامپیوتری : راهنمای جامع

امنیت شبکه

امنیت شبکه | راهی مهم برای مقابله با

جدید‌ترین دوره‌هاNo products found in this category1.